woensdag 11 juli 2012

Tested * ProNails Tonic

Dat mijn nagelriemen en huid rond mijn nagels nogal droog waren, werd pijnlijk duidelijk bij de eerste swatchfoto's op deze blog. Ik dook in mijn nageldoos en botste op Tonic uit The Natural Experience-lijn van ProNails. Deze nagelriemolie wordt aangeprezen als Cuticle Energising Oil. Ik vraag me serieus af hoe je het verschil ziet tussen een luie en een energieke nagelriem. 

Say what?!


Een kijkje op de ingrediëntenlijst leert me dat Tonic bestaat uit minerale olie (Paraffinum Liquidum), zoete amandelolie (Prunus Amygdalus Dulcis Oil), essentiële citroenolie (Citrus Medica Limonum Oil), jojoba-olie (Simmondsia Chinensis Oil), glycerine linolzuur (Glyceryl Linoleate), Vitamine E (Tocopheryl Acetate), Vitamine A (Retinyl Palmitate) en een gele kleurstof (CI 47000). De stelling op de zijkant van het doosje is dus niet gelogen: het ís een nagelriemconditioner met vitaminen en zoete citroenolie. Aangezien ik gek ben op natuurlijke schoonheidsmiddeltjes mag je in de loop van de komende maanden posts verwachten waarin ik deze oliën onder de loep neem en je enkele DIY-tips geef.



Testing 1, 2, 3


Tonic zit in een vierkant, doorzichtig flesje met een druppelaar. I like it! Het geeft me een medicinaal gevoel, alsof ik een product ga gebruiken dat binnen vijf minuten resultaat gaat geven. Ach ja, het oog wil ook wat zeker?! Dankzij de essentiële citroenolie ruikt Tonic heerlijk naar citroenen, alsof je in een boomgaard staat. Zodra de olie is ingetrokken, is de geur helaas ook helemaal verdwenen. Er zit een kartonnen doosje rond het flesje en in het doosje vind je nog een bijsluiter. 

De druppelaar zorgt er voor dat je het product makkelijk kan aanbrengen. Ik ga met de druppelaar langs elke nagelriem en masseer de achtergelaten olie goed in mijn nagelriemen. Doordat Tonic vrijwel uitsluitend uit oliën bestaat, zijn mijn vingers achteraf supervettig en duurt het ettelijke minuten voordat het goedje helemaal is ingetrokken. Vervelend als je je handen dringend nodig hebt. De oplossing: Tonic gebruiken als je blik aan de tv gekluisterd is of net voordat je naar dromenland vertrekt. Gezien de droogte van mijn nagelriemen en de huid rond mijn nagels smeer ik Tonic minstens drie maal per dag op mijn vingers. Het resultaat na twee weken kan je hieronder bewonderen.


Ik zie zeker verbetering: de huid rond mijn nagels is minder droog dan enkele weken geleden. Mijn nagelriemen zien er gezond en gevoed uit, ik zie ze nog net geen touwtjespringen van energie. Ze lijken ook minder gescheurd/gewond dan een tijdje geleden. Wat mijn nagels betreft, zie ik niet echt een verschil maar het is er ook niet slechter op geworden. Dit goedje heeft zeker een positief effect. 

Na twee maanden occasioneel gebruik en twee weken heavy use is mijn flesje voor meer dan de helft leeg. Ik gok dat een flesje bij dagelijks gebruik zes tot acht weken meegaat, afhankelijk van hoe zuinig je bent. 

*Kim

1 opmerking:

  1. zo zo, het verschil is wel duidelijk zichtbaar ja! En leuke nagellak trouwens, hihi xx

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...