vrijdag 10 augustus 2012

Column * De Ongeduldige Lakster

Enkele jaren geleden schreef ik voor BeautyReview elke twee weken een column over beauty in zijn meest uiteenlopende vormen. Onderstaande column heb ik voor de site geschreven maar ik vind hem zo leuk en toepasselijk dat ik hem hier nog eens publiceer.  


Geduld is een deugd die je niet in mijn woordenboek kan terugvinden. Van wachten word ik zenuwachtig, van traag verkeer raak ik opgejaagd en als ik iets wil, wil ik het hier en nu. Dat ongeduld breekt me geregeld zuur op, zo ook tijdens het lakken van mijn nagels. 

Ik lak mijn nagels vaak, heel vaak. Het is de enige manier waarop mijn nagels wat lengte kunnen krijgen en, ik zal het maar ineens bekennen, ik ben een nagellakjunk – bij het bekijken van nieuwe collecties pompt mijn hart als een bezetene en krijg ik een wazige, verliefde blik in mijn ogen. Tussen het werken, sporten, Lief, kind en poes aandacht geven, familie bezoeken en afspreken met vrienden door probeer ik twee à drie keer per week mijn nagels te lakken. Zodra mijn nagellak ontoonbaar is geworden en ik een minuutje tijd heb, installeer ik mij met mijn uitgebreide collectie kleurtjes in de zetel. Nadat ik een laag basecoat heb aangebracht, begin ik aan het inkleuren van mijn nagel. Zorgvuldig kies ik een kleurtje uit, wat soms nog langer kan duren dan het lakken zelf. Met twee dunne laagjes bedek ik mijn nagel, zo veel mogelijk de nagelriemen en omliggende huid vermijdend. Een laagje sneldrogende topcoat is de spreekwoordelijke kers op de taart. 

En dan begint het moeilijkste gedeelte: wachten tot de lak droog is. Stilzitten en niets doen is een echte hel voor mij, ik wil op zijn minst iets lezen. Maar daar loopt het al mis: als ik een boek uit het rek haal, stoot ik een vinger tegen de boekrug. De eerste deuk is een feit. Bij het omslaan van een pagina wrijft mijn nagel over het volgende blad; een harmonica van nagellak tekent zich af op mijn nagel. Nog geen twee minuten later is de lak van al mijn nagels verpest. Misschien moet ik mij toch eens wat geduld aanschaffen... 



*Kim

1 opmerking:

  1. Hahah heeel herkenbaar! Als ik zit te wachten ga ik maar een beetje internet surfe, of als de zon schijnt met mn gezicht naar het zonnetje en oogjes dicht. Dat helpt ook wel eens want dan gaat de tijd zo snel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...