donderdag 30 augustus 2012

Tested * Neutrogena

Kurkdroog, als een woestijn zonder oase in zicht, als een akker snakkend naar het regenseizoen; noem het zoals je wil, feit is dat mijn voeten er niet echt toonbaar uitzagen - en dat is het understatement van het jaar. De bal en de hiel zagen er echt schraal uit, letterlijk en figuurlijk. De huid zag echt wit van droogte, het was bijna een schande dat ik nog sandalen durfde aan te trekken. Gelukkig kwamen er twee redders in nood voorbij: Neutrogena Crème voor Zeer Droge en Beschadigde Voeten en Neutrogena Voeten Scrub.

Say what?! 


Neutrogena ken je waarschijnlijk wel van de Noorse Formule. Deze formule werd op zee ontdekt, waar vissers ondanks de strenge weersomstandigheden waarin ze moesten werken toch soepele en zachte handen hadden. Neutrogena ontdekte dat de olie in de vishuid vochtinbrengende eigenschappen heeft. Deze - door Neutrogena synthetisch nagemaakte - visolie, verrijkt met glycerine, vormt het belangrijkste ingrediënt van de producten van de Noorse Formule-lijn en voorziet de huid gedurende 24 uur van hydratatie.

Het Noorse Formule voetgamma van Neutrogena bestaat uit zes producten, waarvan ik vandaag de scrub en de crème review.


Weetje: op 70 jaar tijd dragen je voeten je vier maal rond de aarde!

Testing 1, 2, 3


Neutrogena Voeten scrub bereidt de huid voor op de verzorging van de crème. De textuur van het product doet aan een balsem denken en de scrubdeeltjes zijn niet te grof maar toch niet te fijn. De scrub zorgt ervoor dat de eelt op mijn voeten vermindert en zachter wordt. Hij haalt evenwel niet alles weg. Na gebruik kan ik nog wat extra eelt verwijderen met een puimsteen. Deze scrub mag je toch drie keer per week gebruiken.

Daarna smeer ik mijn voeten in met Neutrogena Crème voor Zeer Droge en Beschadigde Voeten. Ik zou wel eerder van een balsem dan van een crème spreken. En omdat een gewaarschuwd lezeres er twee waard is: a little goes a long way. Ik breng van dit product geen dikke lagen aan en dat is ook helemaal niet nodig. Het duurt even - toch makkelijk een kwartier - voordat je zonder vieze voetafdrukken achter te laten je weer door het huis kan bewegen maar het is de moeite waard. Het duurde minder dan een week voordat mijn voeten weer toonbaar waren en de eelt er weer vleeskleurig uitzag in plaats van die schrale, witte huid - ik zal je de foto's daarvan besparen. En die 24 uur hydratatie, dat mag je letterlijk nemen. Met één keer smeren per dag kwamen mijn voeten niets te kort. 



Beide producten zitten in een tube met een dop die je kan openklappen - hoe heet zo'n ding eigenlijk?! Dat zijn twee vliegen in één klap: hygiënisch en makkelijk te doseren. De tube is wit met een groene dop en ziet er klinisch uit, wat wel past bij een merk dat verkocht wordt bij de apotheek. Op de tube vind je uiteraard de Noorse vlag terug. Niet te veel poespas, maar zoals we allemaal weten is het innerlijk belangrijker dan het uiterlijk. 

Deze review bevat producten die door een bedrijf of merk zijn opgestuurd.

*Kim

1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...