dinsdag 14 augustus 2012

Tested * O.P.I. Avojuice Skin Quencher

Een goede handcrème is onmisbaar, niet alleen voor een nagellaklover maar voor iedereen eigenlijk. Je kan natuurlijk een goedkope handlotion of handcrème vinden bij eender welke drogist maar het is toch net dat ietsje spannender als er een leuke merknaam en een lekker geurtje bij zit. Met Avojuice van O.P.I. zit je op beide vlakken goed. 


Say what?!


BURSTING WITH NATURAL MOISTURIZERS
FOR SILKY-SMOOTH SKIN!
Avojuice Skin Quenchers lotions are filled with real, good-for-you natural extracts and an entire menu of soothing, nourishing ingredients designed to give skin a drink of moisture!
In nine juicy flavors your skin will drink up!

Mooie beloften van O.P.I maar strookt de marketingpraat met de realiteit? Tijd om de ingrediënten van Avojuice onder de loep te nemen. 












Valt er jou trouwens niets op aan het label? De uitleg staat er op in het Engels, Frans, Spaans en Duits. Engels en Spaans vind ik niet zo gek voor een flesje dat uit NYC komt maar Frans en Duits?! Heel bizar.

Maar goed, we hadden het over de ingrediënten. Naast water, een vervanger van glycerine (Propylene Glycol), siliconen (Dimethicone), Behentrimonium Methosulfate, Cetearyl Alcohol, polymeren (Polyquaternium-37), een emulgator (PPG-1
 Trideceth-6), Allantoïne, Vitamine C (Ascorbyl Palmitate), Vitamine E (Tocopherol), Lecithine, avocado-olie en een groot aantal parabenen vinden we ook enkele natuurlijke extracten zoals Aloë Vera, kokosnootextract en meloenextract. Deze extracten staan ongeveer in het midden van de ingrediëntenlijst, waardoor ik concludeer dat ze niet de belangrijkste ingrediënten zijn maar ook niet helemaal onbelangrijk. Naar mijn gevoel zitter er meer soothing, nourishing ingrediënten in dan natural extracts

Testing 1, 2, 3


Avojuice zit in een flesje van 200ml met een pompje. Het flesje is doorschijnend zodat je makkelijk kan zien hoeveel er nog in zit en alvast kan beginnen huilen als het einde in zicht komt - ja, zo gek ben ik op dit goedje. Dankzij het handige pompje kan zelfs het kleinste kind Avojuice doseren. Eén pompje - zoals je hieronder kan zien - volstaat om je beide handen in te smeren, op zware (handwerk)dagen geef je je handen met twee pompjes een heerlijke verwenbeurt. 

Avojuice is een lichte handlotion die in amper een paar minuten intrekt. De lotion is dun, smeert makkelijk uit en geeft je - zonder liegen - zijdezachte handen. Bij veel handlotions verdwijnt dit zijdezachte gevoel na minder dan een uur en moet je regelmatig je handen insmeren. Met Avojuice heb je dit probleem niet: je handen blijven gedurende een paar uur zacht aanvoelen, wat een verademing! Dit, in combinatie met het pompje, zorgt ervoor dat Avojuice zuinig is in gebruik.

Alsof dat nog niet genoeg is, heeft Avojuice een heerlijke geur. Er zijn negen varianten en ik heb Coconut Melon. Goede keuze van mijn moeder: ik ben gek op de geur van kokosnoot. Zodra je de handlotion smeert, verschijnt die heerlijke kokosnootgeur met een lichte ondertoon van meloen. Naarmate de tijd verstrijkt, komt de geur van meloen meer bovendrijven en verdwijnt de kokosnoot naar de achtergrond. Net als het zijdezachte gevoel blijft de geur langer hangen dan de gebruikelijke tien minuten. Heerlijk, ik waan me altijd op een strand met een lekkere piña colada in mijn handen.

Zoals je op de foto's kan zien, heeft mijn moeder 7,99$ - 6,5€ - betaald voor dit flesje van 200ml. Volgens mijn moeder heette de winkel waar ze dit flesje kocht Makeovers op Staten Island. Wat Googlewerk leert me echter dat dit potje heerlijkheid op andere plaatsen veel duurder wordt verkocht. Zo zag ik al prijzen van 12,95€ voorbij komen, dat is bijna het dubbele. Ook zag ik dat mijn flesje nog de oude verpakking heeft, misschien dat het daarom zo goedkoop was?

*Kim


1 opmerking:

  1. Hier ben ik al super lang benieuwd naar! Dit lijkt me ook heerlijk :-) Misschien eens via ebay een gokje wagen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...