dinsdag 13 november 2012

DIY * The Woman With The Gold Leafs

Nagellakland is momenteel helemaal in de ban van O.P.I. * The Man With The Golden Gun, een topcoat met stukjes 18 karaats goud in. Helaas hangt er aan deze topcoat een gigantisch prijskaartje, 30$ voor een flesje, omgerekend is dat ongeveer 23,5€ *slik* Aangezien ik nog altijd Rockefeller niet ben tegengekomen, moest ik een andere oplossing bedenken. En die oplossing vond ik bij bladgoud.

Ik kocht op eBay tien blaadjes goud en tien blaadjes zilver voor nog geen 10€. Twee weken later had ik de blaadjes al in huis. Ze zijn wel onderschept door de douane, er plakte een sticker op de enveloppe waarop stond dat ik 5€ moest betalen. Vreemd genoeg moest mijn vriend, die het pakje ging ophalen, dit op de post niet betalen. De blaadjes, die van elkaar gescheiden zijn met een vloeipapiertje, zijn flinterdun en zijn 3,5cm x 3,5cm groot. Ze kunnen ook gebruikt worden voor een leuke nail art.



Het was even zoeken hoeveel van die blaadjes ik nodig zou hebben voor een mooi resultaat, uiteindelijk gebruikte ik 8 blaadjes. Het was de bedoeling dat ik de blaadjes in stukjes zou scheuren maar al snel werd het duidelijk dat dat niet zou gebeuren: die dingen blijven gewoon overal aanplakken, aan je vingers, aan je pincet. Dus bedacht ik een ander plan. Met behulp van het nagellakborsteltje deed ik de blaadjes in hun geheel in het flesje blanke nagellak - ik heb een gewone nagellak gebruikt maar het is misschien geen slecht idee om een blanke topcoat hiervoor te gebruiken. Ik redeneerde dat ze wel vanzelf in stukjes zouden scheuren in de nagellak en ik kreeg gelijk. Eens goed schudden en tadaaa, mijn eigen topcoat met 24 karaats goud is gemaakt voor nog geen fractie van de prijs! Op de foto's heb ik één laagje aangebracht over ProNails * Who Needs A Reason. Het is even goed mikken om wat goud op je nagels te krijgen en als je meer wil, moet je nog een extra laag of twee lakken.



*Kim

1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...