zondag 18 november 2012

Just Wondering * Knippen of Vijlen

Enkele maanden geleden vertelde ik al dat je nagels vijlen veel beter is dan ze afknippen. En toch vraag ik me af of je wel eens naar een nagelschaar of nagelknipper grijpt.  

Zelf gebruik ik 99% van de tijd een vijl. Ik heb overal in huis een vijl liggen: in de woonkamer, in de badkamer, in de slaapkamer. Dit zijn meestal kartonnen vijlen, enkel in de woonkamer ligt een glasvijl van de Tuinen - waar ik overigens niet tevreden over ben maar dit terzijde. Ook als ik op stap ben, sleur ik een vijl mee: in mijn handtas zit een metalen diamantvijl. Ideaal voor het grove werk, helaas iets minder geschikt voor het fijnere werk. Op deze manier kan ik anticiperen op elk scheurtje in mijn nagel. Het overkomt me echter nog wel eens dat een scheur verder doorscheurt dan ik had gehoopt. Meestal is dit onbegonnen werk om met een vijl weg te werken. In die gevallen grijp ik naar een nagelknipper. 



Het enige andere geval waarin ik een nagelknipper gebruik, is als mijn teennagels ingekort moeten worden. De nagels van je tenen zijn veel dikker dan die van je handen en ik vind het ongemakkelijk om je teennagels te vijlen. Wel werk ik ze af met een vijl nadat ik ze geknipt heb, maar ik zal ze niet proberen inkorten met een vijl.

En jij, knip of vijl jij je nagels? In welke gevallen grijp je naar een nagelschaartje?

*Kim

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...