zondag 16 december 2012

Just Wondering * Mannen en nagellak

Mannen die make-up dragen, het wordt een steeds vaker gezien beeld in onze straten. En dat geldt eveneens voor nagellak op de nagels van mannen. Vele sterren hebben het al voorgedaan - ik denk daarbij aan Johnny Depp en David Beckham - en steeds meer "gewone" mannen volgen hun voorbeeld. Het onderwerp is met verloop van tijd ook veel bespreekbaarder geworden en sommige durvers onder de mannen komen zelfs uit de kast. Een mooi voorbeeld hiervan is Nagellakman die op Nailpolishheaven.nl maandelijks een column schrijft. Niets dan lof hiervoor. Maar wat vinden we nu eigenlijk van een man die nagellak draagt?



Bron

Hoe graag ik ook van mezelf denk dat ik openminded ben, ik betrap mezelf ook wel op fronsende wenkbrauwen als ik een man met gelakte nagels voorbij zie lopen. Het blijft een niet-alledaags zicht. Toch vind ik het soms wel wat hebben, bij Johnny Depp bv. staat het wel stoer. In mijn opinie moeten mannen wel bij donkere kleuren blijven en niet zoals David Beckham met roze op hun nagels gaan rondlopen, ik vind het gewoon niet passen.

Bron

Uiteraard heb ik ook eens nagedacht hoe ik zou reageren als mijn vriend met gelakte nagels voor mijn neus zou staan. Moeilijk om te zeggen. Hij graaft wel eens in mijn make-uptas naar de tube concealer om zijn wallen te verbergen of naar een flesje foundation om bruiner te lijken bij het uitgaan - totally wrong uiteraard maar dat heb ik hem nog niet verteld. Hij gebruikt zelfbruiner en oogcrème en op een blauwe maandag heb ik hem eens dagcrème aangesmeerd maar hij vindt het moeilijk om dat blijvend te gebruiken. Om maar te zeggen dat hij best al een metroman is. Maar nagellak is toch nog iets anders, net iets zichtbaarder dan concealer of foundation. Ik denk dat ik wel verbaasd zou opkijken en misschien een beetje lacherig zou reageren. Maar als hij echt nagellak wil dragen, ga ik hem ook niet tegenhouden of hem anders bekijken. Ik zou hem wel een paar aanbevelingen doen - "neem deze zwarte en vergeet die fuchsiaroze" - maar ik ben van mening dat iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt en ik zal hem daar dan ook in steunen.

En jij, wat vind jij van de combinatie mannen en nagellak?

*Kim

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...