vrijdag 28 december 2012

Tested * Caudalie Hand and Nail Cream

Hoewel het meer als lente voelt dan winter (Kerstgevoel, where art thou?!) is en blijft een goede handcrème een must tijdens dit seizoen. Ik verslijt de ene na de andere tube en het ene merk werkt al wat beter dan de andere. Vandaag eentje dat ik uitgebreid heb getest: Caudalie Hand and Nail Cream.

 

Say what?!


Caudalie Hand and Nail Cream belooft voedend en antioxidant te werken. Ik vraag me serieus af hoe een handcrème antioxidant voor de handen kan werken. Ik ken antioxidanten maar volgens mij is dat nog altijd een zelfstandig naamwoord en geen adjectief. Als ze er verjongend mee bedoelen, dan hadden ze dat er beter ook zo opgezet. Nu vind ik het veel hebben van een marketingtruc, aangezien antioxidanten tegenwoordig fel in de mode zijn. Genoeg doorgedraafd over nutteloze beloftes, laten we de ingrediënten eens onder de loep nemen.


Op het etiket staat een druivelaar afgebeeld en ook de woorden vino thérapie zijn te lezen op de tube; je mag dus met reden vermoeden dat er druivenpitolie in deze handcrème werd verwerkt. Druivenpitolie staat inderdaad als vierde product vermeld op de ingrediëntenlijst, dus daar worden geen leugens verteld. Verder vind je in deze crème fair trade biologische sheaboter, avocado-olie, plantaardige glycerine en zoete sinaasappelolie. Afgaande op de ingrediëntenlijst is dit een lekker voedende handcrème.

Wat ik ook wel het vermelden waard vind, is dat Caudalie staat voor natuurlijke ingrediënten en nee zegt tegen parabenen, minerale oliën, paraffine en dierlijke producten. Two thumbs up for Caudalie!

 

Testing 1, 2, 3


Caudalie Hand and Nail Cream is een dikke crème waar je maar een kleine erwt van nodig hebt. De crème smeert makkelijk uit maar dringt moeilijker in dan een lotion. Je moet enkele minuten stevig masseren voordat de crème helemaal opgenomen is. Daarna voelt de huid zacht aan maar bij zware droogte (mijn rechterknokkels zijn droger dan de linkerkant *weird* dus ik kan goed vergelijken) voedt deze crème helaas niet goed genoeg. Na minder dan een uurtje voelt mijn rechterhand weer even droog aan als voor het smeren. Vaker smeren, is dus de boodschap.


De crème ruikt zachtjes citrusachtig. De geur is niet overweldigend aanwezig maar meer op de achtergrond. Je hoeft geen schrik te hebben om de hele dag naar een citroen te ruiken, na een half uur is de geur helemaal verdwenen.

De verpakking vind ik zelf een hele leuke: een metalen tube. Lekker hygiënisch en makkelijk om ergens neer te zetten. Ik hou wel van de zilveren kleur, hoewel ik deze niet echt vind passen bij het groene etiket. Met slecht 75ml is dit maar een kleine verpakking en als je nogal gulzig bent met je handcrème zal deze tube in no time op zijn.

Voor 12.80€ kan je deze tube Hand and Nail Cream vinden bij geselecteerde apothekers.

*Kim

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...