vrijdag 14 december 2012

Tested * Trind Nail Repair

Het is alweer bijna drie maanden geleden dat ik (terug) begon met het gebruiken van Trind * Nail Repair. Ik kende deze nagelverharder al enkele jaren en ben er altijd heel tevreden over geweest. Nu mijn flesje bijna tot op de bodem leeg is, is het tijd geworden voor een uitgebreide review.

Say what?!


Dit is wat Trind zelf over Nail Repair zegt:
Trind Nail Repair is een effectieve nagelversterker die je nagels sterk maakt en soepel houdt. De nagels drogen met dit product niet uit en verkleuren niet. De unieke formule van Trind zorgt ervoor dat de eiwitmoleculen in de nagel stevig aan elkaar worden gekoppeld, waardoor een rigide netwerkstructuur wordt verkregen en de nagel sterker wordt. Belangrijk detail hierbij is dat het natuurlijke nagelvocht niet verloren gaat. De nagel blijft op die manier soepel en ziet er verzorgd uit.
Veel meer kan ik daar zelf niet aan toevoegen, behalve dan dat deze doorschijnende nagelverharder formaldehyde bevat. Indien je liever niet in contact komt met dit goedje, kan je maar beter ver weg blijven van Trind * Nail Repair.


Testing 1, 2, 3


Het product is makkelijk in gebruik: je kan het als een kuur gebruiken waarbij je dagelijks een laagje op je nagels smeert en dit er na enkele dagen allemaal afhaalt zodat je opnieuw kan beginnen of je kan het als basecoat onder je nagellak gebruiken. Ik gebruik het product op de tweede manier. Ik vermoed dat het effect dan minder snel zichtbaar is, maar evengoed werkt het wel. Ik vind het gewoon gemakkelijk om Trind * Nail Repair elke keer bij het lakken te gebruiken. Op die manier hoef ik ook geen aparte basecoat te gebruiken.

De doorzichtige nagelverharder is makkelijk aan te brengen met het borsteltje dat niet te breed en niet te smal is. Ik meen zelfs te hebben opgemerkt dat het borsteltje wat is afgerond, wat nog handiger is. Het enige nadeel is dat het product na verloop van tijd helemaal indikt waardoor je het laatste kwart van het flesje er maar moeilijk uit krijgt en dat is natuurlijk jammer. Het is dus zeer belangrijk dat je de rand van het flesje bij elk gebruik goed reinigt. Als er nagellakrestjes rond de hals van het flesje blijven hangen, sluit het flesje niet meer volledig waardoor er zuurstof bij komt en dit zorgt ervoor dat de nagelverharder indikt.

Ik heb al heel mijn leven zwakke nagels die bij het minste stootje afbreken. Het is niet zo dat je nagels staalhard worden vanaf de eerste dag dat je Trind  *Nail Repair gebruikt. Het product heeft wat tijd nodig om optimaal te kunnen werken. Bij mij duurde het ongeveer anderhalve maand voordat ik merkte dat mijn nagels sterker werden en dat ze ook meer lengte kregen. Daarvoor bleef het moeilijk om ze zonder inscheuren te lang te laten. Nu, na bijna drie maanden, zijn mijn nagels eindelijk op een lengte die ik graag zie en krijg ik vragen of het wel mijn echte nagels zijn. Helaas verdwijnt dit effect wel zodra je stopt met Trind smeren. Zodra ik geen Nail Repair meer gebruik, zijn mijn nagels binnen de twee maanden weer zo zwak als ervoor.



Zoals je kan zien op de voor- en nafoto's zijn mijn nagels een stuk gegroeid - behalve diegenen die onlangs zijn afgescheurd dan, daarom dat mijn duimen niet op de foto staan - en ziet de vrije boord er een beetje witter uit dan voorheen. Ik merk wel dat mijn nagels veel steviger en sterker zijn dan vroeger. Toch is het effect niet zo hevig als ik verwacht had. Ik heb trouwens mijn nagels expres niet bijgevijld omdat ik anders geen "bewijsmateriaal" meer voor je had. 

Ik vind Trind * Nail Repair een aanrader als je last hebt van zwakke nagels. Er is echter een nadeel: in Nederland vind je Trind bij wijze van spreke op elke straathoek, in België moet je bijna het hele land afrijden om een flesje te vinden. Er staan verkooppunten op hun site maar helaas hebben deze meestal - lees: als ik er om kom vragen - geen voorraad in huis. Ik pleit er nog altijd voor om Trind in een drogist als Kruidvat of Di te verkopen maar tot het zover is, wend ik mij tot bereidwillige Nederlandse vriendinnen.

* Kim

1 opmerking:

  1. Klinkt goed, en inderdaad jammer dat het in België bijna niet te koop is!
    Ik gebruik nu iets van Essie, om je nagels sterker te maken en beter te doen groeien, en ik ben er ook heel tevreden over!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...