donderdag 31 januari 2013

Huishoudelijke mededeling * R.I.P. Tommetje

De planning was dat er vandaag een nieuwe post zou komen maar het leven heeft daar anders over beslist. Dinsdag heb ik namelijk mijn kat moeten laten inslapen. Maandagavond lag hij zo slap als een dweil in zijn eigen diarree in de badkamer. Bij de dierenarts bleek hij helemaal onderkoeld en uitgedroogd en ten gevolge daarvan was hij in shock. De dierenarts vond eveneens een massa in zijn buik die er de vorige consultatie nog niet was. Een nacht op een verwarmd bed + infuis hielpen echter niets en de massa bleek een darmtumor te zijn. Aan zijn bloedstaal te zien, waren er ook uitzaaiingen naar de lever. Er zat niets anders op dan afscheid te nemen.

Iets meer dan negen jaar is Tommetje mijn trouw gezelschap geweest. Als ik op de laptop aan het werken was, probeerde hij zich op mijn schoot te wringen om toch maar aandacht te krijgen. Menig nacht hebben we samen doorgebracht en lag hij op mij als een extra, fluffy deken. Fier als een gieter was ik op die zwarte panter die me voor de deur stond op te wachten als ik van het werk thuis kwam en samen met mij langs de voordeur naar binnen kwam. Af en toe maakten we in de buurt van ons vorige appartement samen wandelingen, alsof hij een hond was. Onbezonnen liep hij af op een bevriende hond die minstens vier keer zo groot was als hij en snuffelde hij er aan. Vaak hoorden we van de oudere buurvrouw dat hij de middag bij haar op de zetel doorbracht. Het was echt een speciaal beestje! 



Ik kan het niet opbrengen om vandaag een post over nagellak uit mijn toetsenbord te wringen, het verdriet is te groot. Binnen twee dagen ben ik er weer met wel een relevante post maar vandaag wil ik me nog even in het verdriet wentelen. 

*Kim

2 opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...