vrijdag 25 januari 2013

Just Wondering * Houdbaarheid

Een mascara gaat drie maanden mee, een poeder twaalf en een nagellak vierentwintig. De houdbaarheidsdatum mag volgens de regels van de beauty niet worden overschreden, anders staat de fabrikant niet meer in voor de staat van je gezondheid. Maar al die producten zien er - in mijn ogen - nog perfect bruikbaar uit, ook na het verstrijken van de houdbaarheidsdatum. Daarom vraag ik je vandaag of jij de regels volgt of ze aan je laars lapt.



Mijn criteria voor het gebruiken van nagellak - en bij uitbreiding alle make-up - is hoe het product ruikt en er uit ziet. Ik heb nagellak in mijn bezit die al bijna een decennium oud is en nog perfect bruikbaar is. En dat doe ik ook gewoon. Zodra een  lakje wat indikt, gooi ik er een druppeltje verdunner door en ga ik gewoon lekker door met smeren. Wat een zonde zou het zijn om alle lakjes na twee jaar weg te smijten! Dat zou betekenen dat ik de helft van mijn stash kwijt zou zijn en de meeste van die flesjes zijn nog voor meer dan driekwart vol. Nee, mij krijgen ze niet gek met houdbaarheidsregeltjes.

En jij, hou jij rekening met de houdbaarheidsdatum of lak je gewoon rustig verder terwijl het product al lang vervallen is?

*Kim 

1 opmerking:

  1. Ik houd daar geen rekening mee. Ik kijk of het er nog goed uitziet en ruikt!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...