zondag 27 januari 2013

Tested * Kruidvat Removerpads

Nagellak verwijderen kan soms een lastig klusje zijn maar het moet regelmatig gebeuren. En een vervelend klusje wordt al een heel stuk leuker als je er de juiste tools voor hebt, in dit geval zijn dat de Kruidvat * Removerpads.

Say what?!


De removerpads van Kruidvat zijn watjes doordrenkt met nagellakremover. De ingrediëntenlijst is kort, deze pads bevatten propylene carbonate, propylene glycol, alcohol denat., aqua (water), denatonium benzoate, panthenol en parfum. 

Ik heb even wat onderzoek gedaan om iets van dit Chinees te kunnen begrijpen. Propylene carbonate is een kleurloze tot gelige vloeistof met een fruitige geur die gebruikt wordt als oplosmiddel. Het is een afgeleide stof van propylene glycol, een vloeistof die het vriespunt van water verlaagd en je terug vindt in antivries. Denatured alcohol is ethanol waaraan chemicaliën zijn toegevoegd die het geheel ondrinkbaar maken en is eveneens een oplosmiddel. Denatonium benzoate staat bekend als de bitterste substantie ter wereld en wordt aan gevaarlijke stoffen toegevoegd om ze een slechte smaak te geven zodat we ze niet zouden opdrinken. Ook wordt deze vloeistof gebruikt om van alcohol denatured alcohol te maken. 

Brrr, al die vieze stoffen bezorgen me de kriebels maar gelukkig is er ook nog positief nieuws: panthenol is namelijk een afgeleide van de vitamine B5 en is bekend onder de naam pro-vitamine B5. Panthenol wordt vaak gebruikt in conditioners en andere schoonheidsproducten. Wanneer het wordt opgenomen door de huid wordt het daar omgezet in B5. Het kan zonnebrand, droge huid en verschillende huidaandoeningen verzachten.       



Testing 1, 2, 3


Is het jou ook al eens overkomen dat je je nagellak aan het verwijderen bent en de remover uit je watje lekt zodat je hele handen en armen komen onder te zitten? Wel ja, mij dus ook... meer dan eens. Hatelijk! Om die reden alleen al ben ik groot fan van Kruidvat * Removerpads. Deze watjes zijn doordrenkt met net genoeg product om niet te gaan lekken en toch de nagellak makkelijk weg te krijgen. Je hoeft geen extra fles remover te openen - omstotingsgevaar! - of op zoek te gaan naar watjes die je verloren hebt gelegd. Met deze removerpads heb je beiden bij de hand.

Het potje met draaideksel is makkelijk open te draaien, zelfs voor de minder getrainde arm. Dankzij de grote opening is het een peulenschil om een pad te pakken te krijgen. De pads zijn flinterdun maar laat je daardoor niet bedotten, ze zijn stevig en doen hun werk goed. Bij holografische lakken, foillakken en glitterlakken heb je wat meer tijd en kracht nodig maar een gewone, creamy nagellak verwijdert een removerpad in no time. Twee removerpads volstaan om twee handen van nagellak te verlossen. Bij een wat 'moeilijkere' nagellak kan de pad gaan pluizen maar het merendeel van de tijd heb ik daar geen last van. De pads hebben een zijde met bobbels en een gladde zijde maar ik merk niet dat één van beiden beter of handiger werkt dan de andere.

Na gebruik laat de removerpad een laagje achter op je nagels. Heerlijk is dat, het geeft me het idee dat mijn nagels verzorgd worden. Toch kunnen ze er na gebruik en nadat ik het laagje heb afgewassen er een beetje droog uit zien, wat me niet verbaast na het uitpluizen van de ingrediëntenlijst.

Voor het luttele bedrag van 1.29€ heb je 20 pads. 

*Kim

2 opmerkingen:

  1. Ik vind deze heel fijn voor het verwijderen van glitter nagellak! leuke blog heb je, ben je via bloglovin gaan volgen,.x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ze nog niet geprobeerd ( ik gebruik zelden nagellak ), maar lijkt me wel een fijn product!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...