woensdag 6 februari 2013

Just Wondering * Crisis

Al jaren kunnen we er niet rond: het is crisis en hoe! Dat betekent dat mensen moeten besparen. In de bedrijfswereld wil dat vaak zeggen dat het reclame-/marketingbudget wordt beperkt en dat is voor mij - marketeer zijnde - zeer slecht nieuws. In de huishoudelijke portemonnee houdt het in dat mensen gaan besparen op luxe en extraatjes. Onderzoek heeft aangetoond dat in de beautywereld nagellak de crisis het beste overleeft: voor een paar luttele euro's kan je je als vrouw immers verwennen met een nieuwe look.


Bron1/Bron2

Ook ik merk dat de knip er af en toe op moet en dat ik mezelf beperkingen moet opleggen. Zo heb ik met mezelf afgesproken dat ik geen nieuwe oogschaduw mag kopen voordat de rest - een 88 palette, twee NYX palettes uit de Runway collection, een combi blush-eyeshadow palette, een neutral palette, nog een paar losse oogschaduws en Naked 2 van Urban Decay - op is. Lijkt me ook wel voldoende oogschaduw om het komende jaar door te komen; de hoeveelheid is groot genoeg en de variëteit volstaat om elke dag een nieuwe look te dragen. Foundation, poeder en blush gaat er bij mij sowieso niet snel door en ook daar zijn geen nieuwe aankopen nodig. Mascara en eyeliner koop ik enkel als ik het nodig heb. Er is echter één product dat ik niet kan laten liggen. Yep, dat raad je goed: nagellak. Voor die paar euro dat het kost, heb ik niet veel nodig om mezelf te overtuigen om mezelf eens een keer in de watten te leggen met een nieuw kleurtje - dat toch zeker een ietsiepietsie afwijkt van de vorige nagellak. Ach ja, ik doe er niemand pijn mee en het slaat geen grote gaten in mijn budget. En het maakt me iedere keer opnieuw gelukkig.



En jij, op welke beauty-uitgaven bespaar jij in deze crisistijden?

*Kim

2 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven! Heel heel eerlijk, bespaar ik nauwelijks op beauty gebied. Ik geef namelijk al niet ontzettend veel uit aan beauty (;


    www.spellbinded.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geschreven! Heel eerlijk: ik bespaar niet op beauty gebied. Hooguit dat ik wat meer sale artikelen koop.xx

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...