maandag 4 februari 2013

Tested * Natuurlijke nagellak van Kure Bazaar

Een nagellak die voor 85% uit natuurlijke ingrediënten bestaat; dat moest ik toch eens van dichtbij bestuderen. Ik sprong dan ook een gat in de lucht - en liet mijn shoppartners serieus schrikken - toen ik in Skins in Amsterdam Kure Bazaar tegen het lijf liep. Ik koos een kleurtje uit, slikte een paar brokken in mijn keel weg vanwege de prijs en nam het flesje mee naar huis om uitgebreid te testen.

Say what?!


Houtpulp, tarwe, maïs, aardappelen en katoen; het zou mijn boodschappenlijstje kunnen zijn maar dit zijn wel degelijk de ingrediënten van de nagellak van Kure Bazaar. Na jarenlange research zijn ze er bij Kure Bazaar in geslaagd het gebruik van chemicaliën gigantisch in te perken. Ze noemen het een nieuwe filosofie die de vitaliteit van de nagels behoudt door hun natuurlijke cirkel van regeneratie te respecteren. De nagellak is 4 free en bevat geen formaldehyde, geen tolueen, geen dibutylftalaat en geen syntetische kamfer. Het resultaat is een sneldrogende, hoogglanzende en langhoudende nagellak.
Kure Bazaar "The Good Nail Philosophy": healthier nails in color, day after day - through the course of fashion & the seasons...
DETOX - COLOR - FASHION... finally a polish that's Eco-Trendy!
Onderaan het flesje vond ik de sticker met de ingrediëntenlijst. Tijd om te kijken of de beweringen van Kure Bazaar wel kloppen.

Uiteraard bestaat de ingrediëntenlijst niet echt uit houtpulp en aardappelen. Wat staat er dan wel in de lijst? Een hoop organische verbindingen die zijn gemaakt van voorvernoemde ingrediënten.  


Testing 1, 2, 3


De nagellak zit in een vierkant flesje dat me aan de flesjes van Chanel doet denken. Net als bij Chanel vind je onder de vierkante dop een ronde dop zodat je makkelijker kan lakken. Netjes maar het getuigt niet bepaald van veel creativiteit.

Als ik het flesje opendraai, ruik ik een sterke nagellakgeur. De geur is sterker dan bij mijn vertrouwde merken. Ik dacht een meer natuurlijke geur te krijgen maar niets is minder waar, het zijn overduidelijk chemicaliën die je ruikt.



Het borsteltje is niet zo dik als de borsteltjes van Catrice, het is een normaal dun kwastje. De substantie van de nagellak is perfect, niet te dik, niet te dun. De lak smeert makkelijk uit zonder strepen en met één laag heb je een dekkende kleur. Ik lak altijd twee lagen omdat ik vind dat de kleur er dan beter uit komt. Ik heb voor de kleur Chloé gekozen, een prachtige taupe kleur waar grijzig paars in overheerst. Tot mijn grote verbazing is de nagellak binnen vijf minuten touch dry en na een kwartier hoef ik geen schrik te hebben van krassen of vegen. Dik pluspunt voor Kure Bazaar! 

Helaas is er ook een minpunt: nadat ik deze nagellak had aangebracht, heb ik mijn nagels voor het slapengaan ingemasseerd met een balsem. De dag erna heb ik mijn badkamer en trap een grondige poetsbeurt gegeven en toen zag ik het: op sommige plekken was mijn nagellak dof geworden. De glans was verdwenen, alsof ik er een matte topcoat over had gelakt. Heel vreemd en ik heb geen idee waar het aan lag maar wat mij betreft, zou dit toch niet mogen gebeuren. De nagellak verteerde de poetsbeurt op meerdere vlakken niet goed: even later chipte de nagellak op vijf vingers.



Geen idee of het aan de staat van mijn nagels ligt of aan de nagellak zelf, maar na minder dan twee dagen vertoont deze nagellak al serieuze tipwear en zelfs een paar chips. Op de foto hierboven zit de lak nog geen 24 uur op mijn nagels en toch zie ik al tipwear. Daarnaast blijkt de lak niet al te krasbestendig, dat is ook duidelijk te zien op de grote foto. Van de beloofde langdurige houdbaarheid merk ik dus echt niets. Met een laag essence * better than gel nails top sealer houdt deze nagellak het veel langer uit maar dat geldt voor eender welke nagellak die bedolven wordt onder deze topcoat.

Ik betaalde 16,30€ voor dit flesje dat ik vond bij Skins in Amsterdam. Online kan je de nagellak bij Promakeupstore vinden.

*Kim

5 opmerkingen:

  1. Hele mooie zachte kleur! Jammer dat ie niet deed wat ie beloofde, vooral voor zo'n prijs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd heel jammer want ik vind het concept wel prachtig, net als de kleur.

      Verwijderen
  2. Mooie kleur! goed concept ook, jammer alleen dat hij niet doet wat ie beloofd, zeker niet voor die prijs!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw mooie kleur! Ik vind jouw blog naam trouwens echt super haha, wilde ik even zeggen (:

    www.spellbinded.com

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...