donderdag 28 februari 2013

Tested * ProNails Vitamina

De winter lijkt dit jaar wel eeuwen te duren, ik kan geen sneeuw meer zien momenteel. Met smacht kijk ik uit naar de warmere dagen die minder aanslag plegen op mijn handen en nagels (en de rest van mijn lijf). Want eerlijk gezegd zijn mijn nagels en nagelriemen momenteel niet toonbaar. Gelukkig heb ik een goed middeltje gevonden om mijn nagels door deze barre tijden te loodsen: ProNails * Vitamina.

Say what?!


ProNails * Vitamina zit boordevol goede oliën om de droge huid te herstellen en te voeden, precies wat ik nodig heb op dit moment. Hier is het lijstje ingrediënten:

  • Triticum Vulgare Germ Oil (Triticum Vulgare (Wheat) Germ Oil): bevat grote hoeveelheden vitamine E 
  • Prunus Amygdalus Dulcis Oil (Prunis Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil): zoete amandelolie
  • Macadamia Ternifolia Seed Oil: olie gewonnen uit de macademianoot 
  • Tocopherol: nog meer vitamine E
  • Ascorbyl Palmitate: een antioxidant dat de houdbaarheid van het product verhoogt
  • Laurus Nobilis Oil: laurierolie
  • Ascorbic Acid: nog wat antioxidanten
  • Citric Acid: om het product langer te kunnen conserveren
  • PEG-8: wordt gebruikt om het product aan te dikken
  • Linalool: een alcohol dat gevonden wordt in planten en kruiden dat voor een geur zorgt
  • Limonene: nog een geurtje
  • Eugenol: extract van verschillende essentiële oliën met een kruidige geur
Dit is pure verwennerij voor je nagels en nagelriemen!


Testing 1, 2, 3


Net als ProNails * Tonic zit deze Vitamina in een glazen flesje met een druppelaar. Ik ben gek op deze verpakking: het is hygiënisch en het product kan je zo makkelijk aanbrengen. Ik vul de druppelaar met olie en breng één druppel per vinger aan. Ik wrijf het langs mijn nagelriemen en ook een beetje onder mijn nagels. Geen idee of dat helpt maar het is het proberen waard.  



Zodra ik olie heb aangebracht op alle vingers masseer ik het in de nagelriemen. Veel valt er de laatste tijd echter niet in te masseren, mijn nagelriemen en de huid rond mijn nagels hebben vaak al het grootste deel van de olie opgezogen, zo droog zijn ze.  Het duurt dan ook niet lang voor mijn vingers helemaal olievrij zijn.

ProNails * Vitamina ruikt sterk kruidig. Het is een aangename geur die me beautysalons en sauna's doet denken.

Na een week ProNails * Vitamina smeren, zie ik zeker een verschil tussen mijn nagelriemen voor en na "de kuur". Ze zien en voelen veel meer gevoed en gezond aan. Mijn nagels zijn momenteel een compleet drama: ze breken af, splijten, bladderen, doen eigenlijk alles wat ze niet mogen doen. Daar heeft de olie nog niets aan veranderd maar de overvloed aan oliën doet hen zeker deugd.
 
De inhoud van dit flesje is evenveel als die van Tonic, dus ik schat dat je dit flesje eveneens een achttal weken meegaat.

Deze verzorging kan je vinden bij nagelsalons die ProNails verkopen, op de officiële site vind je een lijst van deze verkooppunten.

*Kim

1 opmerking:

  1. Hier ook slechte nagels, ik zou beter inderdaad ook wat meer olie smeren, kan zeker geen kwaad!!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...