dinsdag 26 maart 2013

Tools * Nail Art Brushes

Als je nail arts wil maken, heb je natuurlijk de juiste tools nodig. Om te stempelen, zijn dat een stempelkussen, schraper en stampling plates. Voor een nail art uit de losse pols heb je kwasten nodig. Vandaag toon ik je welke kwasten ik gebruik om nail art te maken - die twee keer per jaar dat ik me er aan waag dan ;) maar daar komt verandering in, pinkie promise.

Enkele jaren geleden kocht ik op eBay voor een appel en ei (nog geen 5€, geloof ik) een set nail art brushes, ik kan me zelfs niet meer herinneren bij welke verkoper dat was. De set bestaat uit verschillende kwasten en een dotting tool. 


Laat ik de belangrijkste kwasten eens één voor één overlopen:

Detail brush


Van dit soort zitten er meerdere kwasten in mijn set. Detailkwasten hebben een fijne punt die overal even breed is waardoor je ze makkelijk kan gebruiken om kleine details te tekenen. Fijne lijnen, kleine stippen, miniscule details; je kan deze kwasten echt voor alles gebruiken.


Filbert brush


Deze kwast is eveneens fijn maar is ovaal afgerond. Door de afronding is de kwast ideaal om bloemen mee te maken. Je moet hiervoor de kwast slechts in de lengte op de nagel drukken.



Flat brush


Platte kwasten hebben verschillende toepassingen. Je kan ze gebruiken om je nagellak aan te brengen. Soms is de bij nagellak geleverde kwast onhandig in gebruik, dan kan je deze kwast makkelijk ter vervanging gebruiken. Voor clean-up is de platte kwast ideaal, door zijn vorm kan je makkelijk in alle hoekjes en kantjes de overbodige nagellak weghalen. Je moet er wel voor zorgen dat de kwast niet druipt van de nagellakremover, dat is de snelste weg naar het verpesten van je verse nail art. 


Ook om bloemblaadjes te creëren is de platte kwast zeer handig. De meest gekende toepassing van deze kwast is waarschijnlijk de one stroketechniek, waarbij je twee kleuren op je kwast laadt en met één strook van de kwast een leuk figuurtje - meestal een bloem maar er zijn talloze mogelijkheden - op de nagel zet. Hieronder kan je zien hoe je een vlinder maakt met de one strooktechniek en een platte kwast.



Angeled brush


Net als de platte kwast is de schuin afgesneden kwast perfect om de one stroketechniek toe te passen. Ook bloemblaadjes op de nagel zetten wordt kinderspel met deze kwast.


Striping brush 


Een striping brush lijkt sterk op een detail brush, je kan ze uit elkaar houden doordat een striping brush langer is en het verbindingsstuk tussen de haren en het handvat is platgedrukt - bij een detail brush is dit rond. Zoals de naam als zegt, kan je strepen zetten met deze kwast. Recht, krom, gebogen, in golven; de mogelijkheden zijn oneindig. Echt een must-have als je nail arts wil maken. 


Fan brush


Een waaierkwast geeft een speciaal effect op de nagels, een meer vervaagd kleureffect. De kwast is eigenlijk ideaal om een gradient manicure te doen. Je kan meerdere kleuren tegelijkertijd op de kwast laden en daarna een mooie overloop op je nagels creëren. Het is mogelijk dat je de handeling meerdere keren moet herhalen om een mooi dekkende kleur te krijgen.


Dotting tool


Een dotting tool is hét hulpstuk om polkadots te maken. Dotting tools bestaan in verschillende maten en afhankelijk van de druk die je er op uitoefent, bepaal je de grootte van de dots. Maar je kan er ook makkelijk andere figuurtjes, zoals hartjes en kleine bloemen, mee tekenen op je nagels. Voor een makkelijke en toch leuke nail art is dit je dikke vriend. Je kan een dotting tool gemakkelijk vervangen door een tandenstoker of een kopspeld of je maakt je eigen dotting tool.


Zo, ik hoop dat deze post je kan helpen bij het maken van je nail arts. Ik heb tijdens het schrijven van deze post in ieder geval zin gekregen om aan de slag te gaan met mijn kwasten.

*Kim

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...