donderdag 25 april 2013

DIY * Nagelriemolie

Laten we nog eens DYI'en! Vandaag wil ik een nagelriemolie maken en hou je vast, dames, makkelijker dan dit wordt het niet. Neem alvast je favoriete oliën en een leeg nagellakflesje klaar. 

Voorbereiding


Zorg ervoor dat het leeg nagellakflesje goed uitgespoeld is en dat alle nagellakresten verwijderd zijn: spoel het flesje een paar keer om met nagellakremover totdat het schoon is. Daarna kan je het nog een keer met warm water naspoelen. Laat het goed uitdrogen, bij voorkeur een nacht op voorhand. Ik heb toevallig een leeg flesje met druppelaar gebruikt, heel handig om de olie in het flesje te krijgen en later op je nagelriemen.


Kies de oliën die je wil gebruiken. In mijn rubriek Natuurlijke Schoonheid heb ik al vele oliën behandel, lees de posts even door om te ontdekken welke olie ideaal werkt voor jou. Ik heb geopteerd voor enkele oliën die ik in huis had: amandelolie, jojobaolie, arganolie en tarwekiemolie. Je kan uiteraard voor een andere combinatie kiezen, enkel sheaboter en kokosolie zijn minder geschikt voor deze DIY omdat dat harde oliën zijn. 



Citroen staat er voor bekend je nagels te versterken. Als je een potje etherische citroenolie in huis hebt, aarzel niet om het te gebruiken.

Vitamine E werkt eveneens versterkend voor de nagels. Je kan het goedje in capsules kopen, die breek je open zodat je de inhoud aan de nagelriemolie kan toevoegen.

Let's get started  


Goed opletten iedereen, want nu komt het moeilijkste gedeelte: vul het lege nagellakflesje/flesje met druppelaar met de oliën in verhoudingen naar eigen smaak. Voeg eventueel enkele druppels etherische citroenolie en vitamine E-olie toe. Nog even goed schudden en tadaaaa, je eigen nagelriemolie is klaar. Zelfs ik met mijn twee linkerhanden kan dit! Hieronder nog enkele foto's om het te bewijzen ;)

Mijn jojobaolie zit in een flesje met een smalle tuit, dat maak het makkelijk om de olie in het lege flesje te krijgen.

De amandelolie en arganolie moet ik met de druppelaar uit de fles halen.

Nog wat tarwekiemolie toevoegen. Niet te veel want deze olie stinkt behoorlijk!

Enkele druppels etherische citroenolie toevoegen wegens de nagelversterkende eigenschappen.

Tip: vul het flesje niet tot aan de rand, als je er de druppelaar op draait, komt de vloeistof nog een stukje omhoog.

Et voilà, een vol flesje heerlijke nagelriemolie!
*Kim 

1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...