zaterdag 27 april 2013

Tools * Cuticle Pusher

Je nagelriemen terug duwen is een essentieel onderdeel van een manicure; het stimuleert de groei van je nagels. Om problemen en ontstekingen te voorkomen, kan je hiervoor best de juiste tool gebruiken - en dus niet één van je andere nagels #schuldig Een cuticle pusher komt in verschillende maten en formaten, vandaag maak ik je wegwijs in deze jungle.

Say what?!


Een cuticle pusher is bij ons vooral bekend onder de naam bokkenpootje. De tool kan je in verschillende materialen in de winkel vinden, hieronder leg ik je het verschil uit.

Houten bokkenpootje (aka Orange wood stick)

Dit is een houten stokje dat aan het uiteinde schuin is afgesneden. Dit bokkenpootje is bestemd voor zachte nagelriemen maar voor mij is dit het minst geliefde materiaal uit dit lijstje. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen maar hout roept bij mij altijd beelden op van splinters en pijnlijke verwondingen. Persoonlijk vind ik het materiaal te "gevaarlijk" om je nagelriemen mee te behandelen terwijl het hoogstwaarschijnlijk prima werkt. Om een lang verhaal kort te maken: een houten bokkenpootje komt niet in de buurt van mijn nagelriemen.   

Plastic bokkenpootje

Ook in plastic kan je bokkenpootjes vinden. Ik heb er eentje bij Hema gekocht; deze heeft een schuin afgesneden uiteinde in zachte, flexibele rubber en aan het andere uiteinde mesjes die je kan gebruiken om losgekomen huid te verwijderen. Hier moet je wel voorzichtig mee zijn: je snijdt er al snel een deel van je nagel mee weg, weet ik uit ervaring. Er zijn ook plastic bokkenpootjes op de markt die een zacht en een hard uiteinde hebben; de harde kant is in dat geval bestemd om dode cellen van de nagelplaat te verwijderen en onder de nagelrand schoon te maken.



Stalen cuticle pusher

Een stalen cuticle pusher is de ideale tool om harde nagelriemen aan te pakken. Persoonlijk prefereer ik dit soort cuticle pusher. Niet dat mijn nagelriemen zo hard zijn maar ik heb wel veel last van vastgegroeide nagelriemhuid en een stalen cuticle pusher is de enige tool van de drie die dit makkelijk verwijdert. De andere bokkenpootjes schuiven bij wijze van spreke over deze vastgegroeide nagelriemhuid zodat deze huid altijd blijft zitten. Een stalen cuticle pusher heeft een spits uiteinde en een afgerond uiteinde dat makkelijk over de nagel glijdt. Bij mijn stalen cuticle pusher heeft het afgeronde uiteinde aan één kant een mesje zitten, daarmee kan je makkelijk de losgekomen nagelriemhuid verwijderen. 




How to?


Voordat je met een bokkenpootje of cuticle pusher aan de slag gaat, is het belangrijk dat je je nagelriemen zachter maakt om ze zo min mogelijk te beschadigen of te scheuren. Smeer je nagels hiervoor in met een cuticle remover, dit product zorgt er voor dat je die vastgegroeide nagelriemhuid makkelijker kan verwijderen. Laat het product twee minuutjes inwerken.

Daarna kan het echte werk beginnen. Neem je tool of choice en zet het schuine of afgeronde uiteinde in een hoek van ongeveer 45 graden op je nagel. Start in het midden van het nagelbed zodat je al die vastgegroeide nagelriemhuid kan meenemen. Oefen een beetje druk uit op je tool en glijd ermee over je nagel naar je nagelriem toe.



Je zal zien dat er wat losse velletjes verschijnen, deze kan je met het mesje van het plastic bokkenpootje of de scherpe kant bij de stalen cuticle pusher wegsnijden.  

Hierna kan je je nagels lakken of ze heerlijk verwennen met enkele druppels nagelriemolie.

Bron 1/2/3/4

*Kim

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...