woensdag 29 mei 2013

Just Wondering * Trop is teveel

Trop is teveel en teveel is trop, sprak Paul Vanden Boeynants. Maar wanneer is het genoeg?

Elke keer als ik mij achter mijn laptop zet met de bedoeling een nieuwe nagellakbestelling te doen, vraagt mijn vriend zich luidop af of ik nog niet genoeg nagellakken heb. Ik kan zijn reactie wel begrijpen: met +100 nagellakken barsten de voegen van de ladekast bijna. Maar! Maar! Er zijn nog zoveel honderden mooie kleurtjes die ik niet in mijn collectie heb zitten en bij het bekijken van de nieuwe collecties begin ik spontaan te kwijlen. Mijn wishlist is ellenlang ondertussen.



En toch, mijn gezond verstand komt regelmatig bovendrijven en in de materie van het teveel aan nagellakken is er een fijn stemmetje in mijn hoofd dat me berispend toespreekt: "Eigenlijk heb je al wel genoeg nagellakken. Wanneer ga je al die potjes opmaken? Denk aan al het geld dat er in die kast staat te verdampen en denk aan de leuke dingen die je met dat geld kan doen."

Een innerlijke strijd speelt er dus af tussen mijn nagellakliefde en mijn gezond verstand. Voorlopig is mijn gezond verstand, in samenspraak met mijn lege portefeuille, aan de winnende hand. Maar dat kan weer snel veranderen.

En jij, heb jij al genoeg nagellak? (Als je nog niet genoeg hebt, kan je nog enkele dagen hier winnen ;))

Bron

*Kim

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...